Print

Hello!

Are there any other Young Onset people here who understand "Scandinavian"?
I have started a (at the moment very) small list for Swedish young onset PWP, and if this sounds interesting, read on:

Jag har startat en lista som riktar sig till dig som är 55 år gammal eller yngre, och har Parkinsons sjukdom. (Åldersgränsen är den som gäller för att räknas som "yngre parkinson" om man är medlem i NHR eller Parkinsonförbundet, men den tar man inte så hemskt hårt på.) För tillfället är vi nio stycken, så det skrivs inte så mycket som på PARKINSN-listan....  ;)

Tanken är att vi som är yngre och yrkesarbetar, kanske har barn och familj, ska kunna dela erfarenheter med varandra oavsett de geografiska avstånden. Vill du vara med i gänget, skriv ett email till
utan att ange ärende eller skriva något inuti brevet. Efter ett par minuter (i normala fall) får du ett email tillbaka som frågar om det verkligen var du som begärde att få gå med i gruppen. Svara på brevet och skicka iväg utan att skriva något i det.

När du sedan vill skriva till gruppen, använd adressen

Välkommen!
/John.

(Själv är jag 30 år och är i slutfasen av mina studier på Chalmers tekniska högskola i Göteborg. Jag har nyligen flyttat till Stockholm för att examensarbeta.
Jag har haft Parkinson i 3-4 år, och äter Madopark och Comtess varannan timme, samt Sifrol var sjätte. Det fungerar bra så länge som jag inte stressar, annars får jag bl.a. störande darrningar i vänster sida och kramp i nackmusklerna.)