Philippa, Natasha, My understanding is this: it would be possible to make a presentation during the "regular" sessions of CATTW and another (different) presentation at the joint session of CATTW and CSSR, and that to do so, one would need to be a member of both CATTW and CSSR. Is that correct? If so, Philippa, how does one go about joining CSSR? Thanks, Graham Philippa Spoel wrote: > Canadian Society for the Study of Rhetoric > CALL FOR PAPERS > CSSR ANNUAL CONFERENCE > MAY 24-26, 2000 > UNIVERSITY OF ALBERTA, EDMONTON, ALBERTA, CANADA > > The CSSR invites proposals for its Annual Conference, to be held in > conjunction with the Canadian Humanities and Social Sciences Congress in > Edmonton, Alberta. English and French proposals in all areas of the > theory, practice, and history of rhetoric are welcomed. For scheduling > reasons, presentations should not exceed twenty minutes. > > This year's conference will feature a joint session with the Canadian > Association of Teachers of Technical Writing, entitled "Rhetorical > Approaches to Workplace and Academic Communication." > > Under this broad theme, participants are invited to present papers that > explore the application of a rhetorical perspective to any aspect of > workplace or academic communication, whether in contemporary or > historical contexts. We invite, for example, rhetorical analyses of all > kinds of workplace or academic communication practices; historical > discussions of these practices in diverse contexts; theoretical > contributions to the study of these forms of communication; pedagogical > considerations; explorations of research questions and approaches; and > so on. These are just some of the considerations that researchers are > invited to address in an exploration of the rhetorical approaches to > workplace and academic communication. > > We are also, as usual, interested in hearing from researchers and > scholars working or studying in any of the following areas: > > • rhetorical theory > • rhetorical criticism > • history of rhetoric > • rhetoric in popular culture > • media communication > • rhetoric of political and social discourse > • composition theory and pedagogy > • communication pedagogy > • sociolinguistics and pedagogy > • semiotics > • professional and technical communication > > Presenters must be members of the CSSR. > Proposals, limited to one single-spaced page, may be submitted no later > than January 31, 2000, to: > Philippa Spoel > President, CSSR > Department of English > Laurentian University > Sudbury, ON > CANADA P3E 2C6 > fax: 705-675-4870 > e-mail: [log in to unmask] > > Société canadienne pour l'etude de la rhétorique > DEMANDE DE COMMUNICATIONS > LE COLLOQUE ANNUEL DE LA SCER > MAY 24-26, 2000 > UNIVERSITÉ D’ALBERTA, EDMONTON, ALBERTA, CANADA > > Le colloque annuel de la Société canadienne pour l'étude de la > rhetoricque aura lieu à Edmonton (Alberta), en collaboration avec le > Congrés canadien des humanités et des sciences sociales, à partir du 24 > au 26 mai, 2000. Nous invitons les propositions en français et en > anglais dans tous les domaines de la rhétorique, soit la théorie, la > pratique, et l'histoire. Les présentations au colloque SCER de 2000 ne > dépasseront pas vingt minutes. > > Cette année, nous allons participer dans une séance conjointe avec la > Société canadienne des professeurs de rédaction technique et > scientifique sur le thème suivant: > > Les approches rhétoriques des communications en contexte de travail et > de formation > > Sous ce vaste thème, les participants sont invités à présenter des > dissertations qui traitent l’application d’une perspective rhétorique à > tout aspect de la communication en contexte de travail et de formation, > que ce soit dans un contexte contemporain ou historique. Nous invitons > par exemple des analyses rhétoriques de toutes sortes de pratiques dans > la communication en contexte de travail et de formation; des discussions > historiques de ces dernières dans de contextes divers; les contributions > théoriques à l’étude de ces moyens de communication; les considérations > pédagogiques; les explorations qui traitent des questions et des > approches de recherche; et ainsi de suite. Ce ne sont là que > quelques-unes des pistes que nous vous invitons à explorer afin > d'examiner les approches rhétoriques des communications en contexte de > travail et de formation. > > Comme d’habitude, nous invitons aussi les propositions sur la recherche > en rhétorique dans un des domaines suivants: > > • théorie de la rhétorique > • critique de la rhétorique > • historie et rhétorique > • médias et communication > • la rhétorique de la culture populaire > • théorie et pratique de la composition > • sociolinguistique et analyse du discours > • sémiotique > • communication professionelle > > Tous les présentateurs et présentatrices doivent etre membres de la > SCER. > Veuillez soumettre, au plus tard le 31 janvier 2000, votre proposition > d'une page seulement à > > Philippa Spoel > Présidente, SCER > Department of English > Laurentian University > Sudbury, ON > CANADA P3E 2C6 > télécopieur: 705-675-4870 > courriel: [log in to unmask] > > -=-=-=-=-=-=-=-=-=- > To leave the list, send a SIGNOFF CASLL command to > [log in to unmask] or, if you experience difficulties, > write to Russ Hunt at [log in to unmask] > > For the list archives and information about the organization, > the annual conference, and publications, go to the Inkshed Web site at > http://www.StThomasU.ca/inkshed/ > -=-=-=-=-=-=-=-=-=- -- ************************** Graham Smart Assistant Professor Department of English 324 Heavilon Hall Purdue University West Lafayette Indiana 47907 Office phone: (765) 496-2373 Home phone: (317) 566-0974 e-mail: [log in to unmask] ************************** -=-=-=-=-=-=-=-=-=- To leave the list, send a SIGNOFF CASLL command to [log in to unmask] or, if you experience difficulties, write to Russ Hunt at [log in to unmask] For the list archives and information about the organization, the annual conference, and publications, go to the Inkshed Web site at http://www.StThomasU.ca/inkshed/ -=-=-=-=-=-=-=-=-=-